Hem acabat el 2008, un any on hem donat a conèixer la Vela Llatina a diferents Clubs de la nostra costa i que ens ha portat a que aquests comencin ,ja, a demanar-nos la celebració de Regates de Vela Llatina. Això ens mostra que anem per bon camí , ja que abans érem nosaltres els que teníem d’anar a convèncer els Clubs.
Aquesta línea també ens ha portat a que hi hagin Clubs que ens demanin els dos bots de la Classe per les seves escoles de vela, com han sigut el CN Sitges i el CN Port de la Selva.
També, al augmentar el nombre de llicències federatives del navegants amb Vela Llatina ens ha portat a que la Federació Catalana de Vela comenci a prendre interès en la Classe i ens ajudi i subvencioni diferents esdeveniments com ara explicarem. Hem de tenir present que la llicència federativa del patró és obligatòria per participar en les regates organitzades per la FCV en les embarcacions de menys de 6,00 m., i a més la d’un tripulant a les de més de 6,00 m., La llicència federativa té associades, en benefici dels seus titulars, unes assegurances amb cobertura d’accidents i de responsabilitat civil següents:
Pòlissa d’accidents : Companyia .Mapfre i cobreix el pagament de les despeses originades per la prestació de l’assistència sanitària derivada dels accidents corporals que puguin sofrir les persones, així com els capitals assegurats en cas de mort o invalidesa permanent absoluta i/o parcial en el decurs de la participació en competicions de vela, entrenaments, reconeguts com a oficials per l FCV.
Pòlissa de responsabilitat civil : El titular de la llicència federativa té cobert el pagament de les despeses de les que pugui resultar civilment responsable per danys materials i perjudicis ocasionats a tercers, i per els fets derivats en el decurs de la participació en competicions de vela en territori Estatal o estranger.
A més proporciona un descompte important en les entrades del Saló Nàutic.
A més a més la FCV subvencionarà en el 2009 els Jutges de Regata per les Regates de Vela Llatina per lo que aquests seran a cost 0 per els Clubs que organitzin regates
També, conjuntament amb el Comitè d’ensenyament de la FCV, i subvencionat per aquesta ,estem organitzant, per a finals d’abril, un Seminari de Monitors de Vela Llatina per a monitors de vela lleugera. Això ha de permetre una major implicació dels Clubs amb la Vela Llatina i la possibilitat ( tant de bo sigui així¡¡¡) que comencin a tenir flota de Vela Llatina alguns Clubs.
I això no és tot. Estem discutint amb la FCV perquè aquesta subvencioni l’adquisició dels bots de vela llatina
I encara hi ha més coses per explicar-vos. Per la primavera del 2010 estem començant a organitzar un gran esdeveniment de Vela Llatina a Barcelona ( BARCELONA 2010) conjuntament, en principi i sense ser excloents, amb el Museu Marítim i la FCV amb l’objectiu de: “ Sumar esforços entre les institucions públiques i privades en un projecte que contribueixi a ressaltar Barcelona com a capital de la mediterrània i reforci el compromís de la ciutat amb el mar i les tradicions culturals dels països riberencs del Mediterrani “
REGATES 2009
7-8 Juny : R.C.M. Barcelona- Esponsoritzat per FIATC ASSEGURANCES
4 Juliol. IX Copa Catalana C.N. Port de la Selva. Esponsorització Caves Sumarroca
5 Setembre : C.N. Cambrils Esponsoritzat per diferents institucions de Cambrils
Les regates, menys la de Barcelona, es fan en un sol dia a fi d’ abaratir els desplaçaments
COPA CIRCUIT CATALA DE VELA LLATINA 2009
El vencedor serà el millor classificat en 2 de les tres regates en bots de < 6,00 m., i en bots de > 6,00 m.
Com veieu aquests plans per el 2009 son molt ambiciosos, però realitzables si hi ha la col•laboració de tothom. Sumant i no restant esforços és com els podrem aconseguir i, a la llarga, estarem tots molt més satisfets de veure com la Vela Llatina progressa dins del nostre país.
Fins el 7-8 de Juny al R.C.M. Barcelona,
Cordialment
Joaquim Soler- Secretari Classe
2.2.09
29.1.09
LA CRIDA DEL THÖ-PA-GA
Aquest divendres 30 de gener de 2009 a les 21:30h al canal 33, Thalassa dedica un programa especial de cinquanta minuts al’enfonsament del Thö-Pa-Ga.
LA CRIDA DEL THÖ-PA-GA
Per a en Gérald Delgado i la Nicole Legler, els seus armadors, la pèrdua del Thö-Pa-Ga els ha commocionat. Ells i la seva tripulació van sobreviure al naufragi, però no van poder fer res per aturar l’enfonsament. Des d’aleshores, les mobilitzacions per recuperar aquest pailebot, insigne del nostre mar, han estat constants.
En aquest reportatge parlarem de les condicions del naufragi i acompanyarem a l’expedició encarregada de comprovar l’estat del Thö-Pa-Ga sota les aigües i les possibilitats que hi ha per recuperar-lo. Malgrat les dificultats encara queda una esperança. Extracte de la nota de premsa de la productora Rumbo Sur.
Foto: Quim Bosch. El Thopaga a Palamós amb motiu del 15 aniversari del programa Thalassa.
LA CRIDA DEL THÖ-PA-GA
L’emblemàtic pailebot, amb el que l’equip del programa va recórrer la costacatalana i balear en la celebració de la ruta del XV Aniversari delThalassa, es va enfonsar dramàticament aquest estiu al canal de La Mànega,davant la costa de Bretanya.Ningú s’imaginava que el Thö-Pa-Ga, exemple viu d’una goleta de càrrega antiga, fet amb la millor arquitectura naval tradicional del Mediterrani, veuria el seu final al xocar contra un contenidor, emblema dels actuals perills per als navegants a causa del desmesurat i molt sovint descontrolat trànsit de mercaderies.
Per a en Gérald Delgado i la Nicole Legler, els seus armadors, la pèrdua del Thö-Pa-Ga els ha commocionat. Ells i la seva tripulació van sobreviure al naufragi, però no van poder fer res per aturar l’enfonsament. Des d’aleshores, les mobilitzacions per recuperar aquest pailebot, insigne del nostre mar, han estat constants.
En aquest reportatge parlarem de les condicions del naufragi i acompanyarem a l’expedició encarregada de comprovar l’estat del Thö-Pa-Ga sota les aigües i les possibilitats que hi ha per recuperar-lo. Malgrat les dificultats encara queda una esperança. Extracte de la nota de premsa de la productora Rumbo Sur.
Foto: Quim Bosch. El Thopaga a Palamós amb motiu del 15 aniversari del programa Thalassa.
27.12.08
Drama al varador de La Mar d'Amics
Una certa i temporal baixada de la intensitat del vent ha permès d’acostar-se als socis i sòcies fins el varador de La Mar d'Amics del port de Palamós. Una visió dantesca per armadors i socis d'aquella entitat. Les cinc barques que es trobaven en procés de restauració i manteniment s'han trobat apilades l’una sobre l’altra en un entrellat de taules, quadernes, paiols, arbres, entenes,... Els ha estat impossible d’accedir dins l’espai que ocupa el varador ja que aquest es trobava totalment inundat. L’antic pont de la barca d'encerclament Elvira, que servia de magarzem d'eines i materials, s'ha trobat totalment estellat. Tota la tanca metàl·lica del varador folre bona part de les restes d’aquest naufragi en terra. Les previsions meteorològiques no són gens esperançadores. Està clar que Poseidó i Eol no estan contents i esperem que en les properes hores calmin les seves fúries.
Evidentment tot plegat davant les víctimes personals hagudes a la Costa Brava i el Maresme és un mal menor. Però els esforços de moltes persones d'aquesta entitat que han estat treballant de valent en la recuperació de vells bastiments s’han vist perduts. En les fotografies es pot veure l'estat de tot plegat. La "Tempesta" (1947) que es poguè veure al darrer Saló Nàutic de Barcelona es troba greument ferida sota les restes d'altres barques. Tampoc altres bastiments com la Felipana (1955), Sa Lluça (1974), Lot (1952) o la Joma (1958), barca que feia pocs dies havien dipositat els Amics de la Vela Llatina de Calella de Palafrugell han tingut massa sort. Caldrà ara valorar les possibilitats de reparació d'algunes de les barques. Però fins que el risc per les persones no estigui assegurat no es podrà intervenir. JSG
Galeria d'imatges dels treballs del dia 28 de desembre de 2008 a:
24.12.08
FAUVENTIBUS VENTIS 2009
13.12.08
Xarxa de la teranyina : Actualitat del Thopaga.
Hem pogut finalment observar THO PA GA amb una càmera ( ROV) al començament de mes . És dur de veure THO PA GA en el fons , però és d'una sola peça.El THO PA GA és sencer gràcies a la seva robust doble buc. Però la xarxa d'una teranyina ha fet alguns desperfectes. Un xarxes s’ han enganxat en el bauprès i la proa, ha arrencat i doblegat el bauprès que tant ben plantat portava tot. Una altra xarxa s'ha agafat al pal trinquet i l’ha tombat sobre l'altre que per sort que ell no s'ha mogut . Algunes taules de la coberta també estan arrencades pel pas d'una de les portes de 500 kg d’una barca d’arrossegament. La resta, pont, timonera, falca, pics, botavares, ormeig, i el buc presenten en general, un aspecte correcte.
Estudiem ara els mitjans de reflotament del vaixell . El desafiament ( reflotament i restauració ) és del tot factible però donat que no teníem assegurança tot risc pensem cercar a un patrocinador. Si algú coneix una empresa o institució interessada, tota informació serà benvinguda.Mentrestant les donacions i el suport moral o tècnic ens han ajudat i ens ajuden a la recerca dels mitjans . Moltes gràcies.
Imatges preses amb la càmera ROV des d’on el Thopaga reposa al fons marí de la Bretanya. Més informació a la web: http://www.thopaga.eu/ .Traducció JSG
10.12.08
Hidria II: un patrimoni marítim en venda.
Els fills de Sesé i Jacobo, la parella que rescatà del desballestament el vapor Hidria II, el darrer que operà per la ria de Vigo, no heretaran els somnis dels seus pares. Perquè Sesé i Jacobo apostaren fa onze anys en conservar aquest patrimoni marítim i per posar-lo al servei de la ciutadania gallega, però ja no peden més. Les enormes despeses de manteniment que suposa un vaixell d’aquesta mena i la poca implicació de les Administracions en la valor cultural i turístic com a font de recursos econòmics regulars els hi ha fet perdre la il·lusió.
L’Hidria II, que l’estiu de 2006 protagonitzà notícies i reportatges en tota la premsa estatal perquè a bord hi navegà per Galicia la memòria dels mariners gallecs represaliats pel règim franquista, es ara notícia perquè els seus propietaris l’han posat en venda.
L’Hidria II, que l’estiu de 2006 protagonitzà notícies i reportatges en tota la premsa estatal perquè a bord hi navegà per Galicia la memòria dels mariners gallecs represaliats pel règim franquista, es ara notícia perquè els seus propietaris l’han posat en venda.
L’Hidria II ha passat el mes de juliol de 2008 com a vaixell insígnia de Galicia en la concentració d’embarcacions tradicionals de Brest (França). La magnitud del seu projecte i la seva condició de museu flotant el converteixen també en un dels més grans exponents de la situació de desnonament que atravessen moltes altres embarcacions del patrimoni marítim gallec.
Per aquest motiu, col·lectius culturals i associacions ciutadanes han començat una campanya de la qual l’objectiu principal és la implicació de l’Administració Pública en la protecció d’aquest bé cultural de Galicia. L’Associació de Amigos do Museo do Mar de Galicia ha demanat en un comunicat “una política sostinguda en el temps que possibiliti unes condicions estructurals per l’activació del nostre patrimoni marítim”, així com, “que s’implementi un registre de vaixells d’interès patrimonial, on hi figurin aquells considerats Bé d’Interès Cultural (B.I.C)”.
http://vivirgalicia.blogspot.com/ 8/12/2008. Traducció JSG
4.11.08
Repescar Thalassa.
Des de fa uns dies és possible tornar a veure els capítols de Thalassa en català per Internet. Televisió de Catalunya ha transformat en gratuït el servei "3 a la carta".
A partir d'ara podeu veure els capítols endarrerits a la següent adreça:
http://www.tv3.cat/seccio/3alacarta
Escriviu Thalassa en el cercador i podreu escollir el capítol que us interessi. Una bona notícia pels amants de la mar. JSG
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
El patí de vela i la 37a copa Amèrica: una mar lliure de plàstics.
Article de Jordi Rascado publicat pel Club Patí Català Calafell. A la FCCPMF hi ha diferents entitats vinculades a al pati de vela, embarcac...
-
El mes de desembre passat, el Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona (CDRiMMB), i en previsió de la finalització a 31...
-
Enguany, en motiu de la regata “Trofeo Città di Alghero” del 14 de juliol, organitzada pel Marine Club Alghero i per l’Associació Vela Llati...
-
La Federació Catalana per la Cultura i el Patrimoni Marítim i Fluvial amb el suport de la Diputació de Tarragona ha fet un gran esforç, que ...